Fluttery’s Journey

برای شرکت در این دوره به پشتیبانی سایت در تلگرام پیام بدید. (به طور مستقیم و از طریق سایت اقدام نکنید) یه دوره ی جذاب, …

قیمت : 900.000 تومان
افزودن به علاقه مندی ها


برای شرکت در این دوره به پشتیبانی سایت در تلگرام پیام بدید. (به طور مستقیم و از طریق سایت اقدام نکنید)

یه دوره ی جذاب, فوق العاده جذاب و البته باز هم متفاوت از Pure Coder.

دوره, دوره ی فلاتره. ولی این فلاتر با بقیه فلاتر ها فرق میکنه.

اینجا قرار نیست که 4 تا ویجت مختلف مثل Container و … بزنیم توی سر هم و یه View درست کنیم.

پس قراره چکار کنیم؟

میخوایم با هم یه سفری به اعماق فلاتر داشته باشیم!!!

کمی خودمون رو از پوسته ی فلاتر (ویجت ها) جدا میکنیم و شروع میکنیم به حفاری کردن و نفوذ به لایه های زیرین فلاتر. میخوایم ببینیم اون پایین مایین ها چه خبره.
در پایان این دوره از خودمون انتظار داریم که هر کد فلاتری رو با پوست و گوشت و استخون درک کنیم و هر موقع یه کد فلاتری دیدیم, سیر اتفاقاتی که رخ میده تا در نهایت یه تصویر رو روی اسکرین ببینیم, برامون مرور بشه…

 

پس حتمن همین الان متوجه شدی که این دوره برای برنامه نویس های خاص طراحی شده. پس اگه تو هم یکی از اون ها هستی, تا آخر این متن رو بخون…

 

مباحثی که در این دوره یاد میگیریم به شرح زیر هستن:

 

Dart

Async Programming

در ابتدا میریم سراغ دارت و یکم دل و روده ی async ها رو میریزیم بیرون و میبینم که وقتی از Future ها استفاده میکنیم چه اتفاقاتی میوفته. اینجا نکات خیلی خوبی یاد میگیریم و درکمون از async ها و روشی که دارت برای هندل کردنشون استفاده میکنه بالاتر میره.

حواست باشه, اینجا قرار نیست async و await یا async programming رو از صفر صفر یاد بگیریم. پس باید از قبل بلد باشی. اینجا قراره که یه کوچولو دل و رودشو بریزیم بیرون و بفهمیم که دارت چطوری هندلشون میکنه. پس اگه async ها رو تا حالا استفاده کردی و مشکلی باهاشون نداری, بیا اینجا تا به یه درک عمیق ازشون برسی!!!

 

Flutter

Flutter Architecture

در ابتدا قراره با معماری فلاتر آشنا بشیم و  بفهمیم فلاتر از چه اجزایی تشکیل شده. اگر توی یکی دو سال گذشته پست های من رو توی کانال Pure Coder (Flutter Challenges) دنبال کرده باشی, متوجه شدی که فلاتر از اجزای مختلفی مثل Engine که به زبان C و C++ توسعه داده شده و Framework که به زبان Dart توسعه داده شده و … تشکیل شده.
توی این بخش با این اجزا اشنا میشیم و بعدش میایم سر وقت Framework و معماری لایه ایش رو بررسی میکنیم و با اجزای مختلفش آشنا میشیم.

البته کار به این آشنایی مختصر ختم نمیشه و قراره در ادامه دل و روده ی Framework رو بیرون بریزیم!!!

 

Dart UI

خب dart ui یه library هست که برای ارتباط بین Framework (دارت) و Engine (C , C++) توسعه داده شده. این قسمت قلب تپنده ی فلاتره و جایی هست که همه ی اتفاقات ریز درشت فریمورک از این جا شروع میشه.

به ریز ترین شکل ممکن (جوری که اصلن فکرش رو هم نمیکنی) قراره این Library و اجزای مختلفش بررسی کنیم ….

 

با انواع event هایی که از سمت Engine برای Framework فرستاده میشه, با Engine Layer های مختلف, با Canvas   و Image ها و … به خوبی اشنا میشیم.

 

خب نکات زیادی اینجا نهفتس و نمیشه خیلی از رمز و راز ها رو توی این معرفی برملا کرد!!! پس بمونه برای دوره…

 

Flutter Frame

با مراحل مختلفی که یه فریم فلاتر طی میکنه تا در نهایت ما روی صفحه نمایش تصویرش رو ببنیم آشنا میشیم.

فریم چیه اصلن؟ توی دوره بهش پاسخ میدیم.

چنتا مرحله هست؟ 7 تا (این رو هم توی دوره میبینم)

 

Bindings

تا حالا از WidgetsBinding استفاده کردی؟

مثلن ابتدای برنامت صداش زده باشی… یا یه جایی روش PostFrameCallback زده باشی یا …. ؟

خب خب خب

قراره با انواع Binding های فلاتر اشنا بشیم. فقط یه دونه Binding نداریم. هر لایه برای خودش یه دونه داره!!!

این Binding ها در واقع Framework رو به dart ui متصل میکنن.

 

ما مهمترین هاشون رو به دقت بررسی میکنیم:

  • SchedulerBinding
  • RendererBinding
  • WidgetsBinding

در نهایت به یه درک خیلی عمیق و کاربردی ازشون میرسیم.

 

Flutter’s Trees

قراره درخت های مختلف فلاتر رو بتکونیم….

فلاتر چنتا درخت داره؟

3 تا ؟

  • Widget Tree
  • Element Tree
  • Render Tree

آره. ولی یه دونه دیگه هم هست. Layer Tree

میزنیم به ریشه ی این 4 تا درخت. جوری که دیگه نکته ای باقی نمونه!!!

 

Widgets

انوع ویجت هایی که میشناسی چیا هستن؟

  • StatelessWidget
  • StatefulWidget
  • ?????

 

غیر از اینا دیگه چی؟ InheritedWidget ؟

توی این دوره علاوه بر اینکه این ها رو خوب خوب بررسی میکنیم و به Life Cycle استیت فول ویجت به خوبی مسلط میشیم و همچنین حفاری عمیقی هم روی Inherited میزنیم, با انواع دیگه هم کار میکنیم و به خوبی یادشون میگیریم:

  • ParentdataWidget
  • RenderObjectWidget(s)

 

اگه تا الان برای ساخت یه ویجت خیلی خاص از CustomPainter استفاده میکردی, از الان به بعد قراره خیلی حرف ای بشی و ویجت هایی از نوع Render Object ها بزنی!!!

 

Element Tree

Element  Tree رو میکروسکوپی نگاهش می کنیم.

خب به ازای هر ویجت توی Widget Tree یه دونه Element توی Element Tree داریم. پس Element هایی مثل StatefulElement یا InheritedElement یا RenderObjectElement  و … داریم که قراره حسابی بهشون نفوذ کنیم.

 

‌‌Build Context

مفهوم Build Context رو بلدی؟

من نمیدونم بلدی یا نه. ولی اینجا یه جور دیگه از خجالتش در میایم.

این که مکان ویجت توی درخته و این حرفا رو من حالیم نمیشه!!! باید با تمام وجودمون درکش کنیم. والا با حفظ کردن تعریف که نمیشه برنامه نویسی کرد. امتحان دین زندگی که نمخوایم بدیم. باید درکش کنیم!!!

 

Keys

مفهوم انواع Key ها توی فلاتر و کاربردشون رو به خوبی درک نکزدی؟

خب اینجا این موضوع رو هم با هم دیگه حلش میکنیم.

مواردی مثل GlobalKey و Localkey رو با کاربردهای مهموشن بررسی میکینم….

 

 

Render Tree & Layer Tree

این دو تا درخت مربوط به بخش Rendering داستان هستن. مفاهیم زیادی اینجا نهفتس و حرفاس زیادی برای گفتن داریم که نمیتونم توی چند خط خلاصش کنم.

قراره با Layout Protocol و Paint Protocol اشنا بشیم.

قراره Render Object های مختلف یعنی RenderBox ها و RenderSliver ها رو بررسی کنیم و نحوه ی توسعه دادن یه RenderObject اختصاصی رو یاد بگیریم.

 

تا حالا برات سوال نشده که ویجت های فلاتر چطوری سایز دهی میشن؟ مثلن یه ویجتی رو بهش سایز نمیدی, ولی دست آخر یه سایزی میگیره!!! اینجا نحوه ی سایز گرفتن ویجت ها رو یاد میگیریم….

 

اینجا نکات زیادی در مورد Paint شدن ویجت یاد میگیریم. تا حالا با Repaint boundary برخورد داشتی؟ اینجا خوب از خجالتش در میایم و مفهومی یادش میگیریم…

 

وای که چه بخش جذابیه!!!

Render Box & Render Sliver

Render Object Widget به دو دسته ی کلی تقسیم میشن و این تقسیم بندی براساس Render Object ای هست که این ویجت ها ازش استفاده میکنن. به این ترتیب ما دو دسته ی کلی از Render Object ها رو داریم:

 

  • Render Box
  • Render Sliver

قراره با این ها به خوبی اشنا بشیم.

 

Animations

آخ آخ اخ

مفاهیم Animation ها رو یه جوری یاد میگریم که نگم برات!!!

با مفاهیمی مثل ChangeNotifier و … به خوبی اشنا میشیم.

خود Animation ها رو که Deep Dive میزنیم اساسی.

با AnimationController و Tween ها و Curve ها در حد تیم ملی آشنا میشیم.

خب دیگه ریزه کاری ها بمونه برای دوره!!! ولی قراره انیمشن رو با گوشت و پوست و استخون درک کنیم.

 

Design patterns

این دوره یک دوره ی اختصاصی دیزاین پترن ها نیست. ولی بهت این وعده رو میدم که با چنتا دیزاین پترن خفن به صورت کاربردی اشنا میشی و بعدش مسیرت برای عمیق درک کردنشون هموار میشه…

چه دیزاین پترن هایی؟

  • Composite
  • Visitor
  • Observer
  • Factory Method
  • Template Method

 

تازه کار به اینجا ختم نمیشه و ترکیب بعضی هاشون با هم دیگه رو هم میبینم. مثلن ترکیب Composite با Visitor. چه شووووووودددد!!!!

 

Recursive Function

با درک Recursive Function مشکل داری؟

اینجا یه مکان مناسبه که به طور کاربردی یادش بگیریم…

 

 

آیا دوره پروژه محور هست؟

خیر.

این دوره یک دوره ی مفهومی هست و برای کسانی طراحی شده که قبلن فلاتر رو یاد گرفتن و مشکلی با استفاده ازش ندارن و به خوبی توی پروژه هاشون ازش استفاده میکنن و میخوان به یک درک عمیقی از اون برسن.

پس توی این دوره پروژه نمیزنیم و همچنین مثال زیادی هم نداریم.

مفاهیم مفاهیم مفاهیم…

 

پیش نیاز

پیش نیاز این دوره اینه که دارت و فلاتر رو بلد باشی. هر چه بیشتر بلد باشی بهتر. توی هر سطخی که باشی, اینجا چند لول ارتقا پیدا میکنی.

 

دوره شامل پشتیبانی هست؟

بله, در گروه پشتیبانی دوره عضو میشید و میتونید سوالاتتون رو بپرسید.

 

هزینه دوره…

هزینه ی این دوره نسبت به سطح محتوایی که قراره آموزش داده بشه, فوق العاده پایین هست. دوره های معمولی فلاتر که داخلش ویجت ها و ارتباط با سرور و نهایتن یه استیت منیجمنت آموزش میدن, حدود 4 تا 5 میلیون تومن قیمت دارن.

پس قیمت این دوره پیشرفته و با سطح مطالب بالا کاملن معقوله.

 

منبع محتوای دوره…

توی این دوره قرار نیست داکیومنت فلاتر رو برات ترجمه کنم. چرا که اگه میخواستم این کار رو انجام بدم, میگفتم خودت داکیومنت رو بخونی!!!

همچنین این دوره کپی شده از هیچ دوره ی ایرانی یا خارجی, یوتیوب یا هر پلتفرم دیگه ای نیست!!!

منبع محتوای دوره, دقیقن خود فلاتره. خود خود فلاتر… + تجریه و دانش دیزاین پترن ها و …

قوانین ثبت دیدگاه

  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • جهت ثبت بازخورد ابتدا محصول را خریداری نمایید.

اولین نفری باشید که در مورد “Fluttery’s Journey” نظر میدهد.

یه برنامه نویس محقق ...
دوره هـای آمـوزشی مرتبط
related training courses
Dart & Flutter
Dart 3
1 تومان
آموزش
جــدید
1
دانشجو
دسته بندی اصلی
Dart & Flutter
تعداد دانشجو
29
نوع آموزش
مقاله
سطح آموزش
پیشرفته
سرفصل ها
نا مشخص
وضعیت
پیش ثبت نام
قیمت دوره
900.000 تومان
بازخورد
0 از 0 بازخورد
تاریخ انتشار
28 مهر 1402
تاریخ بروزرسانی
8 آبان 1402
error: Alert: Content is protected !!